خانه / مقالات / آناتومی هلیکوپتر
کی‌کیه در ایران!

آناتومی هلیکوپتر

طرح زیر، شماعی کلی است از اجزای مختلف هلیکوپتر (البته این مربوط به هلی کوپتر UH-1C می باشد) و همه هلیکوپتر ها ممکن است این اجزا را نداشته باشند.
Rotor Blade: بال چرخنده که نیروی برا (Lift) را برای هلی کوپتر تولید میکند.
Stabilizer Bar: ورودی های کنترلی را میرا (Damp) میکند تا تغییرات ناگهانی در سیستم روتور نداشته باشیم.
Swash Plate: ورودی های کنترلی غیر حرکتی را به سیستم چرخنده روتور انتقال می دهد.
Cowling: پوشش آیرودینامیکی برای موتور است.
Transmission :Mast را به سیستم روتور متصل می کند.
Engine: تامین قدرت لازم برای سیستم های روتور را به عهده دارد.
Transmission: قدرت را از موتور می گیردو به سیستم های روتور انتقال می دهد.
Green House Window: پنجره ای که در بالای صندلی هر خلبان قرار می گیرد.
Fuselage: بدنه هلی کوپتر
Cabin Door: قابلیت دسترسی به کابین و اتاق خلبان را فراهم می سازد.
Skids: لبه فرودی که معمولا چرخ و ترمزی ندارد.
Cross Tube: تیوب اتصال دهنده ها.
Motor Mount: مکان محکمی که موتور را به بدنه وصل می کند.
Tail Boom: که بهempennage هم معروف است و از آن به دم هلی کوپتر تعبیر می شود.
Synchronized Elevator: بال متحرکی که کمک به پایدار شدن هلی کوپتر در طول پرواز می کند.
Tail Rotor: که نیروی ضد گشتاور و تریم در طول پرواز را برای هلی کوپتر فراهم می کند.
Tail Rotor Drive Shaft: نیروی لازم برای روتور دم را توسط Transmission تامین میکند.
۴۵ Degree Gearbox: قدرت مربوط به دم عمودی را به گیربکس ۹۰ درجه منتقل می کند.
۹۰ Degree Gearbox: قدرت انتقال یافته از گیربکس ۴۵ درجه را به روتور دم منتقل می کند.
Vertical Fin: روتور دم را نگه می دارد و پایداری عرضی را تامین می کند.
Tail Skid: در هنگام فرود قسنت پایین دم را در برابر صدمه محافظت می کند.
منبع: شرکت فنآوری هوایی شاهین

مشاوره دریافت انواع استانداردهای جهان

درباره ی وحید

مطلب پیشنهادی

در مورد تلگرام بیشتر بدانیم